Sunt craiovean, ceea ce nu este deloc simplu...

Sunt craiovean, ceea ce nu este deloc simplu...

duminică, 19 decembrie 2010

Ce-i reprezintă cu adevărat pe craioveni?

Din ce în ce mai des, primesc întrebări legate de identitatea oraşului în care trăiesc. Mă văd obligat să repet că-mi repugnă până şi ideea că aş putea scrie rău despre Craiova, aşa că sper că nu voi fi nici măcar suspectat că pot lua în răspăr lucrurile importante ale locului în care m-am născut, în care am crescut şi în care m-am format profesional. Pur şi simplu cred că sunt şi aşa destui care dau cu pietre din lipsă de preocupări importante. Cei care nu locuiesc în Craiova m-au întrebat de multe ori dacă agresivitatea bandelor de interlopi mai face din oraşul în care locuiesc un loc sigur. O întrebare generată, în mod evident, de şabloanele jurnaliştilor din mass-media centrale, care ne arată ca o junglă. Imaginea Craiovei este aceea a unei zone nesigure şi nefrecventabile. Chiar aşa?

Într-o emisiune recentă, istoricul Adrian Cioroianu, la rândul său craiovean, mi-a mărturisit că primeşte acelaşi gen de întrebări alarmiste, legate de siguranţa în care familia sa trăieşte în Bănie. Exagerările şi nuanţa unică de negru mă determină să cred că tuşele în care suntem zugrăviţi nu sunt cele exacte Aşadar, m-am întrebat ce ar trebui să ştie ceilalţi conaţionali despre noi pentru a avea o imagine a Craiovei apropiată de a noastră. În 2010, care au fost evenimentele demne de a fi reţinute pentru cineva care nu este craiovean? Oare nu este această întrebare absolut necesară pentru cineva care, acceptând un exerciţiu introspectiv, se pune în postura spectatorului neutru? Un exerciţiu care presupune lepădarea, fie şi pentru o clipă, a hainei desuete a patriotismului local sau cea strâmtă a scepticului de serviciu.

Pe blogul personal, am iniţiat un sondaj sui-generis cu privire la cele mai spectaculoase întâmplări pe care le-am trăit împreună, demers care nu se vrea nici pe departe unul de natură sociologică. Rog să fie privit cu acea rezervă cu care ar trebui întâmpinate orice demersuri jurnalistice, în conţinutul lor regăsindu-se şi dozele admise de speculativ şi provocare.
Întrebarea este una cât se poate de simplă, însă răspunsul va genera ceva polemici: Care credeţi că este cel mai important eveniment al anului 2010 dintre cele petrecute în Craiova?

... venirea antrenorului Piţurcă la Universitatea Craiova //
arestarea primarului Antonie Solomon //
Festivalul Internaţional “Shakespeare” //
Romanian Music Awards 2010 //
condamnarea la 12 ani de închisoare a lui Dinel Staicu // ...

Sunt doar câteva evenimente petrecute în Cetatea Banilor pe parcursul lui 2010 (consider că dispariţia lui Adrian Păunescu nu poate fi legată de Craiova), presupunând că, până la finalul anului, nu se vor mai petrece altele de o importanţă semnificativă.

Evident, am lăsat opţiunea de a-mi propune şi alte evenimente pe care să le iau în considerare. Aşadar, vă aştept să intraţi pe blogul http://firica.blogspot.com să votaţi, să comentaţi şi să reflectaţi la ceea ce am avut, ca şi craioveni, de oferit în acest an care se apropie de sfârşit. Şi, de ce nu, să zâmbim nu doar pentru a salva aparenţele, ci şi pentru a ne salva din oceanul de amărăciune născut de un an nu tocmai bun pentru noi toţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu