Sunt craiovean, ceea ce nu este deloc simplu...

Sunt craiovean, ceea ce nu este deloc simplu...

marți, 22 iunie 2010

Uite ce votează consilierii craioveni: bani aruncaţi pe studii de fezabilitate perisabile şi proiecte gonflabile (financiar vorbind..)!

Semnalez un articol extrem de interesant, care sintetizează modul de lucru al ,,băieţilor deştepţi,,, capabili să-şi tragă bani europeni de multe miliarde din aceste studii de fezabilitate... multe la număr. Autorul articolului redat mai jos este Nicuşor Fota de la Ediţie Specială. pasajul suprateran din zona centrală a Craiovei va intra în Cartea Recordurilor ,,Cum să furi prin SF-uri,,...

- ,, Consilierii locali craioveni votează în şedinţa de joi un nou studiu de fezabilitate (SF) - al treilea - pentru pasajul suprateran din Valea Vlăicii. Toată documentaţia a fost refăcută, după ce arhitecţii angajaţi de Primărie şi-au dat seama că au uitat la proiectare un mic detaliu: strada Romul.

Proiectul de hotărâre apărut peste ordinea de zi a şedinţei din 24 iunie prevede aprobarea unei noi variante a studiului de fezabilitate pentru realizarea pasarelei ce urmează să asigure trecerea de pe Calea Bucureşti pe bulevardul Nicolae Titulescu, peste intersecţia de la Unirea. Primul studiu comandat de Primărie pentru această investiţie datează din decembrie 2008, fiind refăcut ulterior în toamna anului trecut, pentru a fi pus în acord cu proiectul tehnic. Însă, din câte se pare, două hotărâri de Consiliu Local nu au fost de ajuns, aşa că aleşii craioveni sunt chemaţi s-o voteze şi pe a treia, care, nu numai că modifică soluţia tehnică, ci şi umflă costul estimat al întregului proiect.

Cost dublat faţă de SF-ul de început

Astfel, dacă SF-ul anterior propunea realizarea unui pasaj suprateran cu o lungime de 318 metri, la o valoare de 8,3 milioane de euro, echivalentul a 32 de milioane de lei, peste iarnă investiţia planificată de Primărie s-a lungit cu peste 200 de metri, ajungând la 545 de metri lungime, şi s-a şi scumpit cu câteva milioane de euro, costând, în varianta propusă acum Consiliului Local, 13,4 milioane de euro sau 56,7 milioane de lei noi. Diferenţa este de 5,1 milioane de euro, respectiv 24,7 milioane RON. Mai merită menţionat faptul că primul SF aprobat de consilierii locali pentru pasajul subteran prevedea un cost de doar 27 de milioane de lei (şapte milioane de euro), ceea ce înseamnă că, în mai puţin de doi ani, costul estimat al proiectului s-a dublat.

MOTIV ILAR
Romul, revelaţia de justificat scumpirea

Mai interesant decât costul săltat al întregii operaţiuni este motivul scumpirii. Edilii craioveni, cot la cot cu proiectanţii de la Grant CPC, constituiţi în grup de arheologi amatori, au descoperit o hibă în plan. Anume că pasajul menit să fluidizeze traficul în intersecţia străzilor Calea Bucureşti, Ştefan cel Mare, Brestei, Unirii şi Titulescu lăsa nefluidizată tocmai strada Romul, greu de remarcat de proiectanţi, dat fiind că e “ascunsă” fix lângă sediul Primăriei. Trebuie menţionat că vorbim de fluidizarea traficului pe o arteră cu sens unic, de pe care, în weekend, ies pe Calea Bucureşti numai locatarii, căci, în fiecare săptămână, traficul auto în centru este blocat.

„Urmare a întocmirii proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie, s-a constatat că, pentru a fluidiza circulaţia în zona intersecţiei cu strada Romul, este necesară prelungirea pasajului astfel încât să se permită accesul din strada Romul pe ambele sensuri ale străzii Calea Bucureşti.“- extras din proiectul de hotărâre.

CER PUCLIC TUTUROR CONSILIERILOR CRAIOVENI, INDIFERENT DE PARTID, SĂ NU VOTEZE ACEASTĂ PORCĂRIE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu